The time to do less is now.

Uppdrag
Logotyp, grafisk identitet, illustrationer, copy och UI-design

Beskrivning
Subscriby är en app som samlar prenumerationstjänster under ett tak. Företaget har också en lösning för onlinebutikers egna prenumererationsflöden. På det sättet agerar Subscriby brygga mellan handlare och privatpersoner för allt som rör prenumerationer.

Identiteten togs fram med utgångspunkten i vad prenumerationer har för effekt på slutanvändaren. Att slippa att aktivt köpa tråkiga saker som toapapper eller tandkräm, och istället lägga tiden på hobbys, vänner – eller ingenting. The time to do less is now sattes som anslag för budskap, där man på ett lekfullt sätt möter målgruppen i precis den känslan man vill att produkten ska ge dem. Logotyp, färger och typografi sattes utifrån samma grundidé: lustfyllt, smidigt och positivt.

”Jesper Holm Designstudios arbete med Subscribys brand identity har verkligen varit en game-changer. Det är mer än bara en logotyp och en färgsättning – det är nu själva pulsen i vårt företag. Varje gång vi interagerar med våra stakeholders, vet vi att vi gör det med en stark och konsekvent identitet. Och det bästa av allt? Det känns fortfarande som ‘oss’, bara en lite mer polerad, professionell och framförallt roligare version. Så, stort tack till Jesper och teamet – ni har hjälpt oss att ta Subscriby till nästa nivå!”

– Josefina Sonnhammer, Grundare och CEO