Filosofi
En stark, trovärdig berättelse är grunden till ett starkt varumärke. Det genomsyrar allt från logotyp, färgval och typografi, till tonalitet, bilder och grafik. Design är avgörande för att förmedla berättelsen till fullo och möta målgruppen på djupet.
Approach
→ Berättelsen kommer först. → Skapa något som berör. → Våga utforska. → Rota allt i målet. → Utveckla hantverket. → Ta logiska beslut. → Var schysst. → Ha kul. → Gör allt lagom stort. → Var kritisk.
Process
→ Research → Analys → Hantverk → Iteration
Kunskaper

→ Varumärke
→ Konceptuell copy
→ Grafisk identitet
→ Grafisk manual
→ Kommunikationskoncept
→ Illustration
→ Infografik
→ Layout
→ Grafiska mallar
→ Foto

Ägande

Co-founding, investeringar och studioprojekt ger fördjupande kunskaper i hantverket och en möjlighet att finnas med i ett projekt under en längre tid.

Studioprojekt

Aktiva: Silvertass, Tuggis, Kluring/Endorsify, Scoutpark, Vju, Astronut, Primm, Jesper Holm Designstudio, Inossia, Linnea Capital II, Ghold, HealthTextiles

Arkiv: Perpetual Ramen Machine, Space Keycaps, Fixi, Leafymade, the Roast Project, Gistvall Holm, Stories in Ink, SvM Tokens, Din Tur, Kult